Teknoloji

Tuik 2018 Türkiye Teknoloji Verilerine Göre Gençler Giyim Ve Teknoloji Alışverişlerinde İnterneti Tercih Ediyor

Artık mağazaya gidip üzerine t-shirt veya pantolon geçiren gençlerin bir çoğu gelişen ödeme sistemleri, lojistik ve teknoloji sayesinde giyim alışverişlerini de cep telefonları üzerinden yapamaya başladı. TUİK verilerine göre 16-74 yaş aralığındaki kullanıcılardan %24.9’u internet üzerinden gerçekleştirmiş.Alışverişlerin %62.3’ü giyim ve spor malzemesi, %25.3’ü ev eşyası, %24.1’i seyahat bileti, %21.9’u gıda maddeleri ve günlük gereksinimler olmuş. Elektronik gereçler ise%19 seviyesinde kalarak teknoloji deneyimleme isteklerinin gençleri hala cep telefonu satış mağazalarına ve Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom gibi operatörlere yönlendirdiğini gösteriyor. Ayrıca Operatörlerden cihaz tercih eden müşterilerin % 30 u cihazların fiyatları sebebiyle alışveriş esnasında Cepkask gibi kasko hizmet paketlerini tercih ediyor. Alışverişine-ticaret şeklinde yapılmasının en büyük sebebi tabi ki internet abones ayısının 71 Milyon ve Cep telefonu sayısının 79 Milyonun üzerine çıkması olarak kabul edilse yanlış olmaz. Gelişen teknolojik altyapılar ve hızlanan internet sayesinde cep telefonları ve bilgisayarlar üzerinde araştırma yapma, satın alma, soru sorma ve deneyimleri takip etme oranı gençler arasında çok arttı. Cinsiyete göre İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı erkeklerde %33,6 olarak gerçekleşirken kadınlarda %25 oldu. Bu oranlar bir önceki yılın aynı döneminde sırası ile %29 ve %20,9 oldu.

Kaynak: http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=1028

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı
Kapalı